З того моменту, як активно запрацювала система ПроЗорро пройшло вже більше 5-ти років і за цей час рівень корупційної складової в державних закупівлях значно зменшився. Цього вдалося досягти завдяки прозорій системи та конкурентній процедурі.
Сам формат електронних торгів та закупівель, що проводяться через ПроЗорро, гарантує, що всі учасники будуть знаходитись в рівних умовах. Це означає, що фактор досвіду та репутації не буде основним критеріям.
Говорячи саме про державні закупівлі, найбільш важливим критерієм, на який завжди робиться акцент, є саме економічна складова пропозиції. Завданням державних установ є економія бюджетних коштів. Відповідно, вибір переможця по якимось іншим критеріям — це серйозний привід для подання скарги.
В цьому не так важко впевнитися і ви можете зробити це тут https://sale.ueex.com.ua/ru/news/yak-provodyatqsya-torgy-na-zemlyu-na-majdanchyku-prozoro-prodazhi, витративши всього лиш декілька хвилин свого часу. Українська енергетична біржа – це майданчик, де також можна вийти на зв’язок з технічною підтримкою і задати питання, що вас найбільше цікавлять.
Переговорна процедура – це певна альтернатива звичайним торгам і це один з небагатьох варіантів, коли дозволено проводити саме неконкурентні закупівлі. Це означає, що організатор самостійно обирає одного з учасників і має можливість провести переговори стосовно цінової пропозиції та інших моментів, які можна назвати важливими для обговорення.
Якщо говорити безпосередньо про відмінності переговорної процедурі від звичайних закупівель та конкурентного формату, то вони проглядаються в наступних моментах:
- Робота з тендерною документацію – це той етап, якого в даному формату навіть не передбачено. Тобто, учаснику непотрібно готувати величезний перелік документів для того, щоб йому дозволили взяти участь в торгах;
- Відсутність етапу аукціоні – на відміну від звичайних торгів, де переможець визначається після аналізу пропозицій, тут відразу обирається постачальник і потреби в проведенні аукціону не виникає;
- Часові рамки – на відміну від звичайних торгів, які можуть затягнутись на декілька тижнів, тут все набагато простіше і переговори можна провести за один день, підписавши угоду та відразу ж перейшовши до виконання своїх зобов’язань;
Важливо зауважити, що переговорна процедура – це не той формат, який можна використовувати при проведенні будь-яких закупівель. Це можливо лише в якості винятку, коли є законні підстави, які прописані в діючому українському законодавстві. У випадку, якщо немає серйозних підстав для того, щоб замінити торги переговорною процедурою, то робити цього не дозволяється.
Хто може організовувати державну закупівлю
Почати варто з того, що саме можна назвати процедурою державної закупівлі. Мова йде про ситуації, коли певна установа, що використовує державні кошти, зацікавлена в тому, щоб закупити продукцію.
Для прикладу, це може бути потреба в придбанні:
- Меблів;
- Технічного обладнання;
- Електроніки;
- Музичних інструментів;
- Отримання якихось послуг або виконання робіт.
Опинившись в ситуації, коли виникає подібна потреба, найбільш зручним способом, що прописаний в законі, є саме державні закупівлі.
Тут же виникає питання, які установи найчастіше організовують подібні закупівлі і називаються державними.
Це можуть бути:
- Навчальні заклади – сюди можна віднести дитячі садки, школи, коледжі й університети. Якщо мова йде про заклади з державним фінансуванням, то вони зобов’язані проводити всі закупівлі саме з використанням системи ПроЗорро;
- Адміністративні об’єкти – це можуть бути органи місцевого самоврядування по прикладу мерій, адміністрацій й подібних об’єктів, що виконують схожі функції;
- Комунальні служби – зазвичай, вони також фінансуються державою, тому всі закупівлі також повинні проводитися в прозорому вигляді;
- Структури правоохоронної системи – це можуть бути поліцейські відділення, пожежні частини, медичні заклади й так далі.
Насправді, держава є джерелом фінансування для багатьох структур і всі вони мають зобов’язання звітувати про використання цих коштів. Саме тому, всі подібні закупівлі повинні проводитися згідно вимог законодавства.
Як обрати електронний майданчик в ПроЗорро
Обираючи сервіс для участі в торгах в системі ПроЗорро, ви вже можете бути впевнені в його надійності. Хоч цей фактор і є важливим, але є і безліч інших критеріїв, які також потрібно врахувати, щоб обраним сайтом було ще й приємно користуватися.
Саме тому, потрібно звертати увагу на такі моменти, як:
- Інтерфейс – варто впевнитися в тому, що на сайті добре продумана навігація і вам буде просто переходити з одного розділу в інший;
- Функціонал – завжди перевіряйте, які інструменти доступні на електронному майданчику та чи будуть вони для вас корисними;
- Стабільність – сервіс повинен працювати постійно, незалежно від завантаження та інших факторів
- Оновлення – важливо, щоб майданчик регулярно оновлювався, що дозволить вам не відставати від користувачів, що користуються іншими сервісами.
Додатково, завжди можна переглядати відгуки інших користувачів і робити з цього свої висновки.